2007-10-17

Starta eget mässan dag 1

Idag var den första dagen av tre. Min första reaktion när jag kom fram till fallen där mässan skulle vara var besvikelse. Jag trodde att mässan skulle vara större och vara fler företag som var intresserad av att skapa nya kontakter inte bara ragga kunder.

Jag deltog i två seminarier en om e-handel och en om hur man kan starta en webbbutik. Seminarierna var sisådär, jag fick några idéer, men så speciella var de inte.

Men desto bättre var det med minglandet. Jag går helt enkelt fram till de montrar som jag tycker verkar vara intressanta och så börjar jag prata. Jag tror inte jag hittade några nya kunder, men jag tror att lyckats få några besökare till min sida, Levlivet.nu, som handlar om upplevelser & bra presenter i Stockholm.

När jag lämnade mässan så delade ut flygblad om Levlivet.nu. Jag har inte prövat den marknadsföringsmetoden tidigare och det ska bli intressant att se resultatet av denna. Den är bra att prova alla olika metoder och flygblad kan vara ett alternativ om man inte har så mycket pengar att invester.

Undrar hur morgondagen kommer att vara.

Inga kommentarer: