2008-09-09

Produktiv söndag

Nu har jag och mina vänner på Jaiku återigen haft en söndag där vi skapat några hemsidor.

Barden Andreas har plockat fram en av hans favoritämnen, nämligen smink :) Tror han tänker starta en sminkskola också ;)

Mattias Nyberg har en webbshopp där du kan köpa skinjackor. Riktigt snygga grejer är det också.

Mr Jonny Elofsson har information om våra älskade svenska komiker. Johan Glans är min personliga favorit.

Erik Stenman har gjort det möjligt för oss att minska storleken på html-filerna med Gzip, jättebra för då laddar sidan fortare. Ett litet minus är adwordsannonserna som stjäl uppmärksamheten från huvudattraktionen.

Marcus Etéus har uppdaterat sin sida med roliga citat.

Naturligtvis ska vi inte glömma Anton Johansson (vilket jag först lyckades göra) som har skrivit om olika mobilmodeller. Det var två stycken Ericsson, C902 & W902, men snyggast var nog Nokia N96.

Själv så lade jag upp en sajt om betting. Du kan läsa om lotterier, bingo, black jack & lotto.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker använda sidan som ett adsenseexpriment.
Den svenska sidan gzip.se kommer nog slippa reklam nästa gång jag uppdaterar den.

Jag har inte ännu skrivit om denna SEO sunday men det kommer snart. Lagom till nästa kanske. Då kommer du få se ytterligare verkyg för webben. Så du kan se fram emot mindre reklam.